Szkoła Podstawowa nr 9

Logo szkoły

43-300, Bielsko-Biała

ul. Piłsudskiego 47

tel. 338122612

 Na podstawie art. 37 ust. 7 RODO informuję, że Inspektorem Ochrony Danych (IOD) jest Pan Maciej Korzuch, mail: biuro@protecton.pl”.

 

INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA W KLASACH I - III BIELSKICH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

W dniu 10.12.2012r. w naszej szkole rozpoczęły  się zajęcia z projektu

„Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III bielskich szkół podstawowych"

 

Głównym celem projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest  wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów i uczennic dostosowane do ich zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych w kontekście dalszego procesu edukacji.

W ramach projektu w naszej szkole realizujemy następujące zajęcia:

  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • zajęcia matematyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
  • zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy
  • zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy

Zajęcia odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem, o którym rodzice zostali poinformowani.

Udział w zajęciach jest bezpłatny.

W ramach zajęć we wszystkich blokach każdy uczeń jest objęty 30-godzinnym udziałem w projekcie.

 

 

Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III bielskich szkół podstawowych”

§ 1 Postanowienia ogólne

1.Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III bielskich szkół podstawowych” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie  do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”. Beneficjentem projektu jest Miasto Bielsko-Biała, natomiast realizatorem Miejski Zarząd Oświaty w Bielsku-Białej.

2. Projekt realizowany jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. -  Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r., Nr 113, poz. 759).

3. Projekt „Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I-III bielskich szkół podstawowych” obejmuje działaniem 25 bielskich szkół, dla których Gmina  Bielsko-Biała jest organem prowadzącym:

a)      Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bohaterów Westerplatte

b)      Szkoła Podstawowa nr 3 im. Macierzy Szkolnej

c)       Szkoła Podstawowa nr 4

d)      Szkoła Podstawowa nr 6 Integracyjna im. Kazimierza Brodzińskiego

e)      Szkoła Podstawowa nr 9 im. Tadeusza Kościuszki

f)       Szkoła Podstawowa Specjalna nr 11

g)      Szkoła Podstawowa nr 13 im. Władysława Jagiełły

h)      Szkoła Podstawowa Specjalna nr 17

i)        Szkoła Podstawowa nr 18 im. Lucjana Szenwalda

j)        Szkoła Podstawowa nr 20 im. Jerzego Kukuczki

k)      Szkoła Podstawowa nr 22 im. Stefana Żeromskiego

l)        Szkoła Podstawowa nr 23 w Zespole Szkól Podstawowo-Gimnazjalnych

m)    Szkoła Podstawowa  nr 24 im. Tadeusza Kościuszki

n)      Szkoła Podstawowa  nr 25 im. Jana Twardowskiego

  • o)      Szkoła Podstawowa nr 26 im. Zygmunta Lubertowicza

p)      Szkoła Podstawowa  nr 27 im. Janusza Kusocińskiego

q)      Szkoła Podstawowa nr 28 im. Gen. Józefa Kustronia

r)       Szkoła Podstawowa nr 29 im. Janusza Korczaka

s)       Szkoła Podstawowa nr 31 im. Jana Kochanowskiego

t)       Szkoła Podstawowa nr 32 im. Ludwika Waryńskiego

u)      Szkoła Podstawowa nr 33 im. Kornela Makuszyńskiego

v)      Szkoła Podstawowa  nr 36 w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej

w)    Szkoła Podstawowa nr 37 im. Gen. Mariusza Zaruskiego

x)      Szkoła Podstawowa nr 38 w Zespole Szkół Samochodowych i Ogólnokształcących

y)      Szkoła Podstawowa nr 39 dla Dzieci Niesłyszących im. Marii Góralówny

4. Główna siedziba Biura Projektu mieści się w Miejskim Zarządzie Oświaty,  ul. Akademii Umiejętności 1a, 43-300 Bielsko - Biała. Ponadto w każdej z 25 szkół wymienionych w §1  ust 3 zostanie utworzone Szkolne Biuro Projektu prowadzone przez Szkolnego Koordynatora Projektu (Dyrektor Szkoły) oraz Asystenta Szkolnego Koordynatora Projektu.

5. Projekt zakłada udział  1935 uczniów i uczennic uczęszczających do  szkół wymienionych w §1 ust 3. Projekt jest zgodny z zasadami równości szans kobiet i mężczyzn.

6. Projekt realizowany jest w okresie od 4 czerwca 2012r. do 28 czerwca 2013r. (przy czym zajęcia trwają od grudnia 2012r. do czerwca 2013r.) i obejmuje następujące rodzaje wsparcia:

  • zajęcia z języka angielskiego rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów i uczennic-akrobatyka sportowa
  • zajęcia artystyczne dla dzieci niepełnosprawnych
  • zajęcia artystyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
  • zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy
  • zajęcia humanistyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia z ICT dla dzieci z trudnościami
  • zajęcia rozwijające z ICT dla dzieci uzdolnionych
  • zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • zajęcia muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego
  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • zajęcia matematyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
  • zajęcia literackie rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia polonistyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia przyrodniczo-matematyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • indywidualne zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów i uczennic z matematyki
  • zajęcia plastyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów i uczennic-pływanie
  • zajęcia przyrodnicze rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia rzeźbiarskie rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia sportowe rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
  • zajęcia taneczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia teatralne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
  • zajęcia rozwijające zainteresowania teatralno-literackie
  • zajęcia wokalno-muzyczne rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych

7. Zajęcia wymienione w §1 ust 6 prowadzone będą na terenie szkół objętych projektem zgodnie ze zgłoszonym przez nie zapotrzebowaniem.

8.  Udział w zajęciach wymienionych w § 1 ust 6 jest bezpłatny.

§ 2 Rekrutacja kandydatów do udziału w projekcie

 

  1. I.                    Zasady rekrutacji - postanowienia ogólne

1.Kandydat/ka, to osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w projekcie na podstawie zasad ogólnych określonych w niniejszym regulaminie.

2.Uczestnik/czka, to kandydat/ka, który/a po spełnieniu wszystkich wymogów określonych w regulaminie, został/a zakwalifikowany/a do udziału w zajęciach oraz, którego/ej rodzic/opiekun prawny, podpisał/a kontrakt na udział dziecka w projekcie tzw. deklarację uczestnictwa wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

3.Do udziału w rekrutacji uprawnieni są uczniowie i uczennice I-III klas bielskich szkół objętych projektem zgodnie z jego założeniami.

  1. II.                  Zasady rekrutacji – postanowienia szczegółowe

1. Warunki uczestnictwa w zajęciach:

1.1   Rodzic/opiekun prawny kandydata/ki musi dostarczyć do Szkolnego Biura Projektu komplet dokumentów rekrutacyjnych:

a)      pisemną opinię  nauczyciela/ pedagoga/psychologa (załącznik nr 1),

b)      wypełniony formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 2),

c)       kopię skierowania od lekarza lub wyciąg z zaleceń lekarskich ujętych w Karcie Profilaktycznego Badania Lekarskiego Dziecka 7-letniego lub w Karcie Badania Rozwoju Dziecka 6-letniego sporządzony przez dyrektora szkoły (dotyczy udziału w zajęciach z gimnastyki korekcyjnej)

d)      kopię skierowania od poradni (dotyczy zajęć logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych)

1.2   W przypadku zgłoszenia się większej ilości uczniów, niż liczba przypadająca na szkołę o uczestnictwie decydować będzie:

a)      pisemna opinia  nauczyciela/ pedagoga/psychologa (załącznik nr 1),

b)     kolejność zgłoszeń (zgodnie z terminem wpływu kompletu dokumentów rekrutacyjnych         do Szkolnego Biura Projektu)

c)      opinia zespołu wychowawczego (dotyczy kwestii spornych)

III. Przebieg procesu rekrutacji

1. Informacja o naborze zostanie umieszczona na stronie internetowej  Miejskiego Zarządu Oświaty w Bielsku-Białej, na stronach internetowych szkół objętych projektem oraz w Szkolnych Biurach Projektu. Termin przyjmowania zgłoszeń będzie określony i podany do wiadomości przez realizatora Projektu.

2. Rekrutacja kandydatów/ek prowadzona będzie na terenie szkół wymienionych w §1 ust 3 – w Szkolnych Biurach Projektu. Osobą odpowiedzialną za rekrutację w danej szkole będzie Asystent Szkolnego Koordynatora Projektu.

3. Każdy wpływający formularz zgłoszeniowy wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami, opisanymi  odpowiednio w §2 ust II pkt 1 będzie wpisywany na listę zgłoszeń w Szkolnym Biurze Projektu i opatrzony kolejno nadawanym numerem wpływu. Formularz zgłoszeniowy obowiązkowo podpisuje rodzic/rodzice lub opiekun/opiekunowie prawni kandydata/ki tym samym wyrażając zgodę na udział dziecka w przedmiotowym projekcie, jeśli zostanie ono zakwalifikowane na listę podstawową. Podpis kandydata na formularzu zgłoszeniowym nie jest obligatoryjny.

4. Złożone dokumenty będą na bieżąco weryfikowane, rodzice/opiekunowie prawni potencjalnego uczestnika/uczestniczki będą niezwłocznie informowani o ewentualnej konieczności poprawienia lub uzupełnienia złożonych dokumentów na etapie oceny formalnej.

5. Rodzic/opiekun prawny ma prawo do złożenia woli przystąpienia dziecka do więcej niż jednej formy wsparcia  pod warunkiem, że jest to  zgodne z opinią wystawioną przez nauczyciela/ pedagoga/psychologa.

6.Rekrutacja prowadzona będzie w następujących etapach:

              6.1  Indywidualne konsultacje z rodzicami i przygotowanie opinii nauczyciela/pedagoga/psychologa dotyczącej uczestnictwa danego ucznia/uczennicy w zajęciach z zakresu indywidualizacji procesu nauczania.

6.2  Przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych w Szkolnym Biurze Projektu (rejestracja);

6.3  Weryfikacja formalna złożonych dokumentów (zgodność dokumentów, podpisy);

6.4 Weryfikacja merytoryczna polegająca na analizie dokumentów rekrutacyjnych;

6.5  Sporządzenie przez Asystentów Szkolnych Koordynatorów Projektu list uczestników

i uczestniczek projektu z uwzględnieniem podziału na  poszczególne typy zajęć. Listy

kandydatów zawierać będą tzw. listę podstawową i listę rezerwową.

6.6 Zatwierdzenie list przez Komisję Rekrutacyjną. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą: Koordynator Projektu, Asystent Koordynatora Projektu, Szkolny Koordynator Projektu (w odniesieniu do danej szkoły). Komisja Rekrutacyjna zostanie powołana zarządzeniem Dyrektora Miejskiego Zarządu Oświaty.

6.7   Listy uczestników i uczestniczek projektu zostaną udostępnione do wglądu w Szkolnych Biurach Projektu.

7. Po ogłoszeniu list rankingowych nastąpi podpisanie kontraktów dotyczących uczestnictwa w projekcie (załącznik nr 3) wraz z oświadczeniem rodzica/opiekuna prawnego uczestnika o wyrażeniu zgody na  przetwarzanie danych osobowych dziecka (załącznik nr 4).

 

§ 3 Uczestnictwo w zajęciach

1. Uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany/a jest do systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Minimalna frekwencja uczestnika/uczestniczki na zajęciach wynosi 80% pod rygorem skreślenia z listy uczestników Projektu.

2. Uczestnictwo w zajęciach jest odnotowywane w dzienniku zajęć przez prowadzącego w ramach poszczególnych zajęć.

3. W przypadku:

a) rezygnacji uczestnika/uczestniczki z udziału w projekcie jego/jej rodzic/opiekun prawny składa do Szkolnego Biura Projektu stosowny formularz (Załącznik nr 5), który jest zatwierdzany przez Szkolnego Koordynatora Projektu;

b) skreślenia uczestnika/uczestniczki z listy zajęć dokonuje Asystent Szkolnego Koordynatora Projektu przekazuje rodzicowi/opiekunowi prawnemu dziecka stosowaną informację potwierdzoną przez Szkolnego Koordynatora Projektu (Załącznik nr 6). Przyjęcie informacji o skreśleniu rodzic/opiekun prawny potwierdza własnoręcznym podpisem.

4. Miejsce osoby, która zrezygnowała lub została skreślona może zająć osoba z listy rezerwowej (wg kolejności), o ile stopień zaawansowania realizacji projektu na to pozwoli. Decyzję o zakwalifikowaniu osoby z listy rezerwowej podejmuje Szkolny Koordynator Projektu na wniosek Asystenta Szkolnego Koordynatora Projektu (Załącznik nr 7)

5. Rodzic/opiekun prawny uczestnika/uczestniczki  projektu jest zobowiązany do uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu, w szczególności do wypełniania ankiet i udzielania informacji dotyczących postępów w kształceniu.

6. Zajęcia zakończą się wypełnieniem przez rodzica/opiekuna prawnego ucznia/uczennicy ankiety ewaluacyjnej, pozwalającej ocenić stopień zadowolenia z uczestnictwa w projekcie oraz poziomu podniesionej wiedzy. Udział w projekcie kończy się z chwilą otrzymania certyfikatu uczestnictwa w projekcie.

§ 4 Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin zatwierdza oraz zmienia dyrektor Miejskiego Zarządu Oświaty.

2. Aktualna treść Regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, Szkolnych Biurach Projektu, na stronie internetowej Miejskiego Zarządu Oświaty w Bielsku-Białej oraz stronach internetowych szkół objętych projektem.

3. Realizator projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu bądź wprowadzania dodatkowych postanowień. W przypadku zmian dokonanych w niniejszym regulaminie lub w dokumentacji zgłoszeniowej  Realizator poinformuje o tym fakcie na swojej stronie internetowej. W razie potrzeby rodzic/opiekun prawny kandydata/ki zobowiązuje się w takim przypadku do uzupełnienia dokumentów zgłoszeniowych pod rygorem odmowy dopuszczenia udziału w projekcie.

4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego w szczególności kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych.

5. Kwestie sporne, dla których regulamin nie określa jednoznacznego rozwiązania rozstrzygane będą indywidualnie na wniosek zainteresowanego/ej przez personel zarządzający projektem.

6. Regulamin obowiązuje w czasie realizacji projektu tj. do 28.06.2013 roku od dnia jego zatwierdzenia.

Załącznik nr 1

Załącznik nr 2

Załącznik nr 3

Załącznik nr 4

Załącznik nr 5 rezygnacja

Załącznik nr 6 skreślenie

Załącznik nr 7 powołanie